четвер, 27 жовтня 2016 р.

Урок української мови

Тема уроку: Мову рідну я вивчаю, її люблю,не забуваю.

Мета:  дати учням уявлення про мовуяк засіб спілкування між людьми, знакову природу мови,Розвивати інтерес до мовних явищ, виховувати любов до рідної мови.
Обладнання: картки, смайлики.





Хід     уроку


I.Організаційний  момент

-Добрий день, шановні гості  і учні класу !

Сьогодні урок української мови розпочнемо із сюрпризу. ( Створення настрою )
Вірш П. Воронька « Кошеня »
Засмутиилось кошеня-
Треба в школу йти щодня.
І прикинулося вмить , що у нього хвіст болить.
Довго думав баранець і промовив , як мудрець:
- Це хвороба непроста, треба різати хвоста.
Кошеня кричить : - Ніколи! Краще я піду до школи !

Бесіда .

-А чи любите ви ходити до школи ? Чому?
-У школі є друзі, з якими гратись ,розважатись, бігати і головне , спілкуватись .
-За допомогою чого люди можуть спілкуватися ?
-За допомогою жестів , мови.
-Із чого складається наша мова ? Гра « Мікрофон »

II Повідомлення теми уроку .
В Україні живуть люди різних національностей : українці , росіяни ,греки ,румуни ,болгари . Усі вони спілкуються рідною мовою.Добре знати багато мов .
-        А ви скільки мов знаєте ?
-        Спробуйте перекласти українською мовою слова :
Я очень люблю своє рідне місто .
You are my frend / ( Ти мій друг )
-Ми – українці . І наша рідна мова – українська . В ці дні весь український народ вшановує свою мову .І ми з вами проводимо урок української мови за темою :
Мову рідну я вивчаю , її люблю , не забуваю .
Рідну мову буду знати , берегти і поважати.
III Робота над змістом уроку .
-Українська мова дуже красива ,багата ,виразна .За мелодійністю вона посідає друге місце після італійської .Вслухайтеся ,як звучать слова : кохання ,
матінка , пелюстка ,світанок ,серденько .Скільки ніжності у словах !

А як звучить українська поезія ! ( Вірш Т.Г.Шевченка)
-Яке заняття для вас найцікавіше ?
Чи цікаво вчити мову ?
-        Сьогодні, я думаю, усі переконаються що вчити мову – заняття теж захоплююче і корисне . Ви полюбляєте змагатися . Я пропоную об`єднатися в групи і позмагатися у мовному турнірі .Перевіримо ,як у вас справи із дружбою .
Завдання 1 .
Для команди 1 .У колі ланцюжком , без зупинок ,повторів ,називаючи ім `я ,сказати кожному наступному лагідне слово.
Для команди 2 . У колі ланцюжком , без зупинок , називаючи ім.`я  побажати кожному щось добре .
Задання 2 . 
-        Пригадайте , який розділ почали вивчати ?
« Я дізнаюся багато про слово » Гра «Мікрофон»
-Як вам ведучий ? Молодець . Змістовна відповідь .
-А які слова вчимо? « Я знаю про слова – назви предметів !» Молодець .
-А чому одні слова- назви предметів відповідають на питання Хто? , а інші – Що?
Завдання 3 . Розселити усі слова у будиночки.
І група поселяє слова ,що відповідають на питання хто?
ІІ група поселяє слова ,що відповідають на питання
щ о?Запиши слова свого будиночка.

Вчитель роздає картки із словами , а діти поселяють їх у будиночки .
Прочитайте і перевірте ,чи правильно виконали .Молодці!
-В якому з будиночків «живе» слово-назва професії?
-Чим займається аптекар? Запишіть речення і визнач головні слова .
Завдання 4 .
-А зараз пригадайте , що потрібно людям інших професій ?
-Відгадайте професію за малюнком ,доберіть і запишіть правильно слова-назви предметів ,які стосуються даної професії . Вчитель . Лікар .
Прочитай . Зроби звукову модель слів –назв професій.
А чи пам`ятаєте ви які звуки є в українській мові ?
Гра «Я знаю про звуки » «Мікрофон »
Фізкультхвилинка .
Завдання 5 .
Успіх команди залежить від згуртованості і наполегливості усіх членів команди .Об`єдналися .
Через хвилину після обговорення в колі , записати прислів`я , вставивши слово ,яке відповідає на поставлене питання .

Старий вірний (хто?) –краще нових двох .
Одна розумна (що?) – добре ,а дві – краще .
Завдання 6 .Послухайте вірш .Чи все вірно написав автор ? Кішка вивела курчат.
             Квочка миє кошенят .
             Песик їсть пахуче сіно.
             Коник гавка на людину .
             Щука під кущем живе .
             Заєць річкою пливе.
              Дощик грає на сопілці .
              Хлопчик миє шубку білці .
Виправте помилки і зачитайте правильний варіант .
Фізкултхвилинка для очей .
Завдання 6
Інколи слова люблять приховувати у собі всілякі предмети , речі … Ви одержали картку.Прочитайте
І скажіть , які слова сховалися . На яке питання відповідає ?
ІІІ Підсумок уроку . Команди працювали дружно , тож перемогла дружба !
-Чи сподобалось вам на уроці ? Намалюйте ротик смайликові , щоб він показав ваші відчуття на уроці .
Я рада ,що вам сподобалось .
-Чи слід вивчати українську мову ?
Доповніть речення :

Я  знаю :

Я  вмію :

Учися , мій друже , відмінником будь , люби і поля , і
діброви!
І де б ти не був , де б не жив – не забудь своєї вкраїнської мови !

Найактивніші отримують високий бал .
Домашнє завдання: Скласти вірш "Моя рідна мова"

Немає коментарів:

Дописати коментар