Тема уроку: Мову рідну я
вивчаю, її люблю,не забуваю.
Мета: дати учням
уявлення про мовуяк засіб спілкування між людьми, знакову природу
мови,Розвивати інтерес до мовних явищ, виховувати любов до рідної мови.
Обладнання: картки,
смайлики.
Хід
уроку
I.Організаційний
момент
-Добрий день, шановні
гості і учні класу !
Сьогодні урок української
мови розпочнемо із сюрпризу. ( Створення настрою )
Вірш П. Воронька « Кошеня »
Засмутиилось кошеня-
І прикинулося вмить , що у
нього хвіст болить.
Довго думав баранець і
промовив , як мудрець:
- Це хвороба непроста,
треба різати хвоста.
Кошеня кричить : - Ніколи!
Краще я піду до школи !
Бесіда .
-А чи любите ви ходити до
школи ? Чому?
-У школі є друзі, з якими
гратись ,розважатись, бігати і головне , спілкуватись .
-За допомогою жестів ,
мови.
-Із чого складається наша
мова ? Гра « Мікрофон »
II Повідомлення теми уроку .
В Україні живуть люди
різних національностей : українці , росіяни ,греки ,румуни ,болгари . Усі
вони спілкуються рідною
мовою.Добре знати багато мов .
- А
ви скільки мов знаєте ?
- Спробуйте
перекласти українською мовою слова :
Я очень люблю своє рідне
місто .
You are my frend / ( Ти мій друг )
-Ми – українці . І наша
рідна мова – українська . В ці дні весь український народ вшановує свою мову .І
ми з вами проводимо урок української мови за темою :
Мову рідну я вивчаю , її
люблю , не забуваю .
Рідну мову буду знати ,
берегти і поважати.
III Робота над змістом уроку .
-Українська мова дуже
красива ,багата ,виразна .За мелодійністю вона посідає друге місце після
італійської .Вслухайтеся ,як звучать слова : кохання ,
матінка , пелюстка
,світанок ,серденько .Скільки ніжності у словах !
А як звучить українська
поезія ! ( Вірш Т.Г.Шевченка)
-Яке заняття для вас
найцікавіше ?
Чи цікаво вчити мову ?
- Сьогодні,
я думаю, усі переконаються що вчити мову – заняття теж захоплююче і корисне .
Ви полюбляєте змагатися . Я пропоную об`єднатися
в групи і позмагатися у мовному турнірі .Перевіримо ,як у вас справи із дружбою
.
Завдання 1 .
Для команди 1 .У колі
ланцюжком , без зупинок ,повторів ,називаючи ім `я ,сказати кожному наступному лагідне слово.
Для команди 2 . У колі
ланцюжком , без зупинок , називаючи ім.`я
побажати кожному щось добре .
Задання 2 .
- Пригадайте
, який розділ почали вивчати ?
« Я дізнаюся багато про
слово » Гра «Мікрофон»
-Як вам ведучий ? Молодець
. Змістовна відповідь .
-А які слова вчимо? « Я
знаю про слова – назви предметів !» Молодець .
-А чому одні слова- назви
предметів відповідають на питання Хто? , а інші – Що?
Завдання 3 . Розселити усі
слова у будиночки.
І група поселяє слова ,що
відповідають на питання хто?
ІІ група поселяє слова ,що
відповідають на питання
щ о?Запиши слова свого
будиночка.
Вчитель роздає картки із
словами , а діти поселяють їх у будиночки .
Прочитайте і перевірте ,чи
правильно виконали .Молодці!
-В якому з будиночків
«живе» слово-назва професії?
-Чим займається аптекар?
Запишіть речення і визнач головні слова .
Завдання 4 .
-А зараз пригадайте , що
потрібно людям інших професій ?
-Відгадайте професію за
малюнком ,доберіть і запишіть правильно слова-назви предметів ,які стосуються
даної професії . Вчитель . Лікар .
Прочитай . Зроби звукову
модель слів –назв професій.
А чи пам`ятаєте ви які звуки є в українській мові ?
Гра «Я знаю про звуки »
«Мікрофон »
Фізкультхвилинка .
Завдання 5 .
Успіх команди залежить від
згуртованості і наполегливості усіх членів команди .Об`єдналися .
Через хвилину після
обговорення в колі , записати прислів`я ,
вставивши слово ,яке відповідає на поставлене питання .
Старий вірний (хто?) –краще
нових двох .
Одна розумна (що?) – добре
,а дві – краще .
Завдання 6 .Послухайте вірш
.Чи все вірно написав автор ? Кішка вивела курчат.
Квочка миє кошенят .
Песик їсть пахуче сіно.
Коник гавка на людину .
Щука під кущем живе .
Заєць річкою пливе.
Дощик грає на сопілці .
Хлопчик миє шубку білці .
Виправте помилки і
зачитайте правильний варіант .
Фізкултхвилинка для очей .
Завдання 6
Інколи слова люблять
приховувати у собі всілякі предмети , речі … Ви одержали картку.Прочитайте
І скажіть , які слова
сховалися . На яке питання відповідає ?
ІІІ Підсумок уроку .
Команди працювали дружно , тож перемогла дружба !
-Чи сподобалось вам на
уроці ? Намалюйте ротик смайликові , щоб він показав ваші відчуття на уроці .
Я рада ,що вам сподобалось
.
-Чи слід вивчати українську
мову ?
Доповніть речення :
Я знаю :
Я вмію :
Учися , мій друже ,
відмінником будь , люби і поля , і
діброви!
І де б ти не був , де б не
жив – не забудь своєї вкраїнської мови !
Найактивніші отримують
високий бал .
Домашнє завдання: Скласти вірш
"Моя рідна мова"
Немає коментарів:
Дописати коментар