четвер, 29 грудня 2016 р.

Свято " Прощавай, Букварику!

 Мета: закріпити знання вивчених літер, уміння виразно декламувати вірші, розвивати словниковий запас, виховувати любов до рідної мови.
Обладнання: плакат « Прощавай, Букварику!», магнітофон.

Вчитель: Добрий день ,шановні гості!
                  Дорогі ,малята!
                  Закінчився рік навчальний ,
                  В нас сьогодні свято !

         І. Це свято першокласників збирає,
            Нас мама і учителька вітає.
   Радіє, веселиться дітвора -
   Сьогодні свято, свято Букваря!
1.Є святкових днів багато
На листках календаря,
А між ними й наше свято –
Вшанування Букваря!
          2. День вітання і прощання –
           Свято перших Букварів,
            Перша сходинка зростання
            Для найменших школярів.
3.Буквар взяли ми перший раз,
Коли зайшли у перший клас!

Пісня «Перший дзвоник»


Рано-ранесенько встану, як ніколи,
Зайчики сонячні грають у вікні.
Так мені весело, бо іду до школи
І співаю радісні пісні!
 
Приспів:
Перший дзвоник,
Перший дзвоник пролунає -
Переливи, переливи золоті!
Я сьогодні,
Я сьогодні починаю
Першу стежку у житті!
 
Травами, росами вкрилися доріжки,
Ляльку й ведмедика дома залишу,
Стануть слухняними зошити і книжки,
Перше слово "мама" напишу!
 
Приспів.
 
Вчительку лагідно я візьму за руку,
Мама хвилюється, я їй посміхнусь!
Підемо ми разом у світи науки,
Разом я нічого не боюсь!



     4.Перший клас ,перший клас !
       Рік тому приймав ти нас
       Переходим в клас наступний ,
       Вітер хай нам дме попутний !
5.Наш клас – одна шкільна родина ,
І цілий рік ми разом вчились і росли,
Дівчатка й хлопчики,
Веселі і кмітливі ,
Чудові однокласники мої .
    6.Цілий рік ми працювали ,
     Розумнішими ми стали.
     Ми старались ,ми трудились,
      Багатьох ми справ навчились.
7.Ми навчилися читати ,
І писати ,й рахувати,
Додавати й віднімати
Малювати і співати.
(Входить Пєчкін)
Пєчкін : - Ви першокласники? (так )
-         Тож,отримайте листа від Букварика.
« Дорогі мої першокласники! Мене викрав злий чарівник. Я зможу потрапити на свято ,якщо ви подолаєте всі перешкоди ,які перед вами постануть . Будьте сміливими . Я з нетерпінням чекаю визволення .
                                                                   Ваш Буквар»
Вчитель :- Щоб врятувати Букварика ,потрібно із літер скласти чарівне слово. Але кожна буква – це завдання . То ж що будемо робити ? Чи згодні ви допомогти ?
(звучить музика із м/ф «Бременські музиканти»,
з'являється Циганка)
Циганка:- Ой ,хто ви такі ?
Діти :- Ми першокласники!
Циганка :- Давайте я вам погадаю, які оцінки будуть у ваших щоденниках!
Діти :- Не треба нам гадати ,ми і так знаємо ,що оцінки будуть лише гарні!
          Яке завдання нам виконати ,щоб отримати літеру?
Циганка: - Яку літеру? Яку літеру? Ось пограйте спочатку зі мною в карти .
Діти : - Нам не можна!
Вчитель:- Це ,звичайно ,гра не для дітей. Але ж Букварика треба виручати.То давайте спробуємо?!Якщо ми не впораємося,то,можливо , наші гості допоможуть нам.
(Циганка виймає колоду карт ,на яких написані приклади : 3+5; 10-5;  16 -6; 17-10;7+2; 10-3.)
Циганка :- Хіба вони зможуть порахувати?Адже це тільки першокласники.
Діти розв'язують приклади .
Циганка: - Ні, от і не вгадали !
Діти :- А ми не гадаємо,  а рахуємо . Віддавай літеру!
             (Циганка віддає літеру «Б»)
(Звучить музика . З'являється Баба Яга )
Баба Яга: - Ой ,які маленькі! Мені якраз потрібні такі друзі!
Якщо відповісте правильно ,то отримаєте зразу аж дві букви.
Відповідайте : «так » або «ні».
- Треба гарно вам читати ?
- Треба менших ображати ?
- На перервах пострибати?
-А всі парти пописати?
- Друга треба виручати?
- Треба слухати матусю?
- Тоді дратуйте хоч бабусю.
-У школі вибийте шибки
І вчительці робіть все навпаки.
- Брудне взуття несіть у школу ,
І книги кидайте додолу!
- Чи хочете друзями моїми стати ?


(Ні . Ми краще проспіваємо про справжніх друзів .)
Пісня «Ми - першокласники»


Нові портфелики,
А в них - букварики.
Не так то просто
Серед друзів нас знайти.

Приспів.
Ми - першокласники,  |
Ми - однокласники,   |
О, як нам весело     |
Гуртом до школи йти! | (2)

Ми пишем палички,
Крючечки, галочки.
Складаєм літери
До купки у склади.

Приспів.

Малюєм пташечки,
Квітки-ромашечки,
Співаєм весело,
Ти, пісенько, лети!



Та я ж вас краще за вчительку буду навчати!( Ні )
(Баба Яга  сердиться )
Тоді забирайте свої літери ,з такими розумненькими ,добренькими я й сама не хочу дружити .       (Віддає букви У ,К )
Буратіно :
- Ви читали в Букварі? Вам знайомі букви ці?(А,Б,В)
- Перевірю зараз вас. Подивіться ,буква …?(А) Ви назвіть на А слова!
- Ну ,а хто на  букву Б слово швидше всіх назве ?
-Гляньте ще на букву В . Хто слова на В назве ?
-А ще пісню заспівайте !


     Пісня «А ,Б ,В »
І . Хмарка в небі ,а по лузі ,
По траві  - тінь пливе .
Ляльки вчать уважно букви
А Б В ,А Б В .
 Вітре,нам не заважай !
І сторінки не гортай !
Ти – слів не розбереш ,
Тільки всіх зіб'єш.
ІІ. Підійшло кача поважно
і собі : кря – кря – кря!
І давай щипать відважно
корінець Букваря.
- Ти ,кача ,не заважай!
Ляльок з толку не збивай !
Не : кря – кря – кря  .
-А як ?
-А Б В – ось так!
ІІІ. Тут коза стук - стук копитцем .
- Тут хіба ждуть тебе?
- Я – Коза ,я хочу вчиться :
Ме -ме -ме,ме -ме – ме!
- Ти ,коза, не заважай!
Ляльок з толку не збивай!
Не: ме - ме – ме.
-А як ?                          
-А Б В - ось так.


ІV. Підійшло теля поважно,
І собі му – му – му .
- Я – теля, я хочу вчитись!
- Що ти скажеш йому ?
                    (Буратіно віддає букву В)
- Ти ,теля, не заважай,
Ляльок з толку не збивай.
Не : му – му - му!
-А як?
-А Б В – ось так!




Мальвіна:- Щоб усі  вас поважали ,
                     Щоб любили і пишались,
                     Не багато і – не мало -
                      Треба знати 10 правил:




1.-Як прокинувся - вставай, 
Лінькам волі не …( давай)
2.- Квіточки умила росичка ,
А тебе умиє …(водичка).
3.- Вранці ти не поспішай ,
подивись спочатку,
чи нічого не забув ,
чи в портфелі все в …(порядку).
4.-І дивись – не барись,
В школу швидко – швидко …(йди ).
5.-В школі ,в класі не брудни -
Сміття бачиш -…(підмети ).
6.-Не носи в кармані жуйку ,
Крейду,яблуко і булку,
Кнопки ,цвяхи ,сірники,
А носи …(книжки).
7.-Вдома рідним не груби ,
Менших захищай …(завжди).
8.-Скільки в небі світить зірок ,
Стільки у щоденнику буде гарних …(оцінок).
9.-Будь охайним завжди сам ,
помагай …(товаришам).
10.-Щоб тобою всі пишались ,
перехожі озирались ,
так роби ,щоб люди звикли :
ти завжди в  усьому …(приклад).



Вчитель:- Дякуємо тобі ,Мальвіно,за науку.
Мальвіна:- Отримайте,діти ,зароблені букви: А, Р. (Віддає букви А, Р).
Вчитель :- Молодці , діти ,ви виконали всі завдання і зібрали чарівні літери.
Давайте прочитаємо слово разом :Б У К В А Р.
(Входить Букварик )
Букварик:


- Добрий день ,мої розумні!
Ви мене впізнали?
Я – Букварик – чарівник ,
Ви мене вивчали!
Допоміг я вам відкрити:
Диво те чудове ,
Як з маленьких зернят – літер
Виростає слово.
Я – щасливий Букварик,
Я тому радію ,
Що всі діти в першім класі
вже читати вміють .



Діти :Букви залюбки вивчали ,
знаєм всі – від А до Я.
вже сторіночку останню
прочитали Букваря.


А:Стали букви у рядок
 і побігли всі в гайок,
хто ж у них за ватажка ?
ну ,звичайно,буква А.
Ж:От вам літера така ,-
Дуже схожа на жука.
З:На осонні змій повзе
Схожий він на букву з.
И :Ця літера цікава ,
зліва дивиться направо.
Дивується сама :
-я у дружбі з усіма,
Гарно мовлюсь ,голос маю,
Але слів не починаю.
І: Ірису квітка розцвіла ,
Щоб буква справжньою була.


Н: Он до хати перелаз
Хоч обходь ,хоч перелазь.
Він видніється ген-ген
Перелаз – як буква «ен».                      
О:Буква О така от кругла,
Хто не бачив - подивись,
Наче сонце,наче бублик,
Мов обручик – подивись.
Р : Равлик лізе на стеблинку –
На собі несе хатинку.
Т: Молоточок,молоточок!
Поможи забить гвіздочок!
- Мною ви не заб'єте ,
Я ж залізна буква Т.
Я: Яструб ящірку несе ,
«Я»- остання буква !Все!




І. Буквар ми вже вивчати закінчили
Цю книжку полюбили, як зорю.
Вона усіх нас грамоти навчила,
Тож скажемо спасибі Букварю!


ІІ. Ми наполегливо і старанно трудились,
Робили це ми друзі залюбки.
З книжок багато мудрого навчились,
Воно нам знадобиться на віки.





А- апельсин,
Б- банан,В – вівця,
Г – гніздо,Г – ґудзик,Д – дзиґа,
Е – екскаватор,Є – єнот,Ж – жаба,
З – заєць,И – слів не починає,І – індик,
Їїжак,Й – йогурт,К – кіт,
Л – лев,М – мавпа,Н – незнайко,
О – олівець,П – парасолька,Р – риба,
С – слон,Т – тигр,У – удав,
Ф – фарби,Х – хом'як,Ц – царівна,
Ч – черепаха,Ш – шишка,Щ – щітка,
Ь(м'який знак) – є в слові кінь,
Ю – юнга,
Я – яхта.


Пісня «Мій Букварик»




Мій букварик, мій букварик –
Він найкращий друг.
Прокидаюсь, посміхаюсь
І беру до рук.
Буква "А" на зірку схожа,
Буква "О" - проста,
Гарно вчитись допоможе
Книжка золота.

Приспів:
Завдання просте –       |
А, Бе, Ве, Ге, Де.      |
Хто такий букварик має, |
Той не пропаде!         | (2)

Треба всім старанно вчитись,
Знати головне:
Книжка ця – найкраща в світі,
Виручить мене.
Буква "А" на зірку схожа,
Буква "О" - проста,
Гарно вчитись допоможе
Книжка золота.



Буквар:Я вас навчив читати й писати,
Любі дівчатка мої і хлоп ятка.
Хай підростає ваш перший клас,
А я залишаю вас.



І. Хай про перші наші кроки
І круті стежинки
Нагадають вам сьогодні
Веселі смішинки.

1)Дочка:- Тато,допоможи мені розв'язати задачу.
Тато:-А ти сама подумай!
Дочка:- Я вже подумала.
Тато:- Ну,і що надумала?
Дочка:- Тебе попросити!



2)Хлопчик:Мамо,ти повинна піти на маленькі батьківські збори.
Мама  :Що це за маленькі батьківські збори?
Хлопчик:Так на них будуть тільки ти і наша вчителька!

3)- Тато, а чому іде дощ?
- Підеш до школи, дізнаєшся.
- Тато, а у Баби Яги є Бабинятка?
- Звідки я можу знати?
- Тато, а навіщо коняці коси на плечах?
- Запитай у коняки.
- Тато, а мотоцикл любить цукерки?
- Не знаю, я його не запитував.
- Тато, а ти не сердишся, що я у тебе про все розпитую?
- Що ти, моя дитино! Як можна адже чим більше ти запитуєш, тим більше будеш знати!



4) «11 років»
Мати: Синку, що сталося?
Батько:Хто ж посмів зіпсувати Свято 1 вересня?
Син:Свято? Нічого собі – свято! Чого ж ви мене не попередили, що це не на день, а на 11 років.

5) «Сорочка»
Син: Мамо, яку ти мені сьогодні сорочку даси?
Мама: З коротким рукавом. А що?
Син: Та щоб я знав доки руки мити!



І. От батьки в нас молодці!
Держать міцно нас в руці.
Просим   нас не відпускати ,
Щоб всю школу не злякати!
Спасибі!За те,що раненько вставали!
За те , що до школи водили!
За те , що втоми не знали!
Палке вам ,велике спасибі!


Пісня «Мама й тато»


Кажуть мама й тато, що велика я,
Годі пустувати! - Каже вся сім'я,
І дають поради бабця і дідусь,
Каже брат: "За тебе скоро я візьмусь!" | (2)
 
Приспів:
Я не можу зрозуміти:
Ви ж самі дітьми були,
І кричали, і шуміли,
І стрибали, як могли,
А тепер дорослі стали,
Всі серйозні, мовчазні.
Ше такого не бувало! -                 |
Дружно кажете мені.                    | (2)
 
Обійму я тата й матінку свою,
Дідуся й бабусю дуже я люблю,
Посміхнуся брату й стане все гаразд,
А усі поради будуть про запас!         | (2)



Ми всі перейшли у другий клас!
А як з учителькою бути?
Хіба кине вона нас?
Ні ,ми і вчительку свою
Переведемо в другий клас!
«Шкільна пісня»


Я прийду до школи, двері відчиню,
Радісно зустріну вчительку свою.
В добрі її очі щиро подивлюсь
І нічого в світі не боюсь.

Приспів:
Будем разом рахувати
І читати, і писати,
У веселі ігри грати цілий день!
Будем разом рахувати
І читати, і писати,
І співати радісних пісень!

Весело у школі вчитись дітворі,
Вчителька стрічає діток на зорі,
Хоч давно на скронях в неї сивини,
Наче рідна мама нам вона.


         


Шаную вчительку за те,
Що вчить вона життя любити,
Що слово – тепле і просте –
Нас кличе з книгою дружити!


Буквар: Я побачив ,які ви талановиті,
Дружні,веселі,
Всі літери прочитані, усіх їх 33.
Тепер дітей учитимуть
Підручники другі!
Діти :
Прощавай,Букварику,
Наш найперший друже,
Ми тобі ,Букварику ,
Дякуємо дуже!



Немає коментарів:

Дописати коментар